Englisch in der Patientenkommunikation Teil 10
I need to see the dentist at once!
It’s Monday morning and the waiting room at Dr. König’s dental practice is packed with patients. Karin, the medical assistant, is in charge of the reception today. A patient is entering the practice nervously.
Patient: Hi. I need to see the doctor at once!
Karin: Good morning, sir. Have you been at our practice before?
Patient: No, I haven’t. But I‘m in terrible pain and my hotel is right next door.
Karin: Ok. I see. When did the pain start?
Patient: Just now during breakfast.
Karin: First, can I get your name please.
Patient: My name is Pablo Sanchez. I‘m from Colombia.
Karin: Mr. Sanchez, the dentist, Dr. König, is very busy at the moment. The waiting room is full as you can see.
Pablo: But it’s an emergency. I really can’t stand the pain anymore.
Karin: I understand. I have two options to offer: I can try to squeeze you in but that might take some time. Or you go to the dental emergency clinic.
Pablo: Is it near here?
Karin: No, unfortunately not. It takes about 30 minutes by car.
Pablo: In this case I’d rather wait here. Please try and speed it up.
Karin: I do what I can. I suppose you are here on vacation?
Pablo: Yes, that’s right.
Karin: You are aware then, that you have to settle your bill right after your treatment, don’t you?
Pablo: Sure. As long as I can pay by credit card it’ll be fine.
Karin: No problem, Mr. Sanchez. Now, please fill in this form for me and take a seat in the waiting room. I’ll call you as soon as possible.
Vocabulary
packed with patients – überfüllt mit Patienten |
to be in charge of – zuständig sein für |
to be in terrible pain – unter großen Schmerzen leiden |
emergency – Notfall |
can’t stand – nicht aushalten |
to squeeze in – hineinquetschen |
to speed up – beschleunigen |
on vacation – im Urlaub |
to settle the bill – die Rechnung begleichen |
treatment – Behandlung |
to fill in – ausfüllen |
© 2024 PKV Institut GmbH. Alle Rechte vorbehalten.
Sämtliche Texte und Bilder in unserem Online-Magazin sind urheberrechtlich geschützt. Bitte beachten Sie, dass auch dieser Artikel urheberrechtlich geschützt ist und nur mit schriftlicher Genehmigung des PKV Instituts wiederveröffentlicht und vervielfältigt werden darf. Wenden Sie sich hierzu bitte jederzeit unter Angabe des gewünschten Titels an unsere Redaktionsleitung Silke Uhlemann: redaktion(at)pkv-institut.de. Vielen Dank!
Qualitätsmanagement
Werden Sie zur Qualitätsmanagementbeauftragten und machen Sie Ihre Praxis effizienter – flexibel neben dem Beruf!